Friday, December 04, 2009

In Dutch

The following message will be in Dutch because I don't want certain people to know/read about it. Some already know it, so...

Also, I want to prevent a online translator still reveals the deal, so, excuse my creative writing.


Gisteren ging ik zoals altijd naar mijn werk. Nat, ja dat wel, maar ach, die regen... Op een simpel kruispunt, wat al jaren bestaat, zag een Oto (fonetisch geschreven) mij ietwat te laat. Ik kon nog net mijn been wegtrekken, anders had deze zo tussen de bumpur (bewuste spellingsfout) en mijn fiets frame gezeten.
De Oto schampte mijn achterkant, maar ik kon nog net blijven zitten. Uit schrikreactie even 'Wat een idioot' gezegd en toen, met mijn blonde domme kop... doorgereden. De bestuurder haalde me in: "Het spijt me, ik zag je echt niet! Ik zag je echt niet!" En ik weer, met mijn blonde stomme kop: "Het geeft niets, ik ben in orde, alleen maar geschrokken."

En beiden gaan hun eigen weg. 50 meter verderop: PSSSSSSS.... band leeg. Nou, niet echt leuk dus. En waar denk ik alleen maar aan: "Sjit, straks kom ik te laat op mijn werk!" En uiteraard komt het op dat moment met bakken uit de hemel.

Snel fiets parkeren en naar binnen. "Als ik maar op tijd ben, dan kan ik vragen of ik iets later mag beginnen om even bij te komen..." Kom ik de Planner en HR-manager (toch?) tegen: "Jeetje, regent het zo erg?"
"Oh, dat komt meer omdat ik net ben aangerijden (ja, bewust!)."
HR wil er uiteraard het fijne van weten en drie minuten later sta ik voor mijn Teamleader: "Hey, ik ben net aangerijden...."
"Ja, dat hoorde ik van (Planner)!"
".... Wanneer heeft hij dat dan verteld?! Zag hem drie minuten geleden!"

Enniewee, iedereen heel aardig en 's avonds opgehaald door mijn Pa. Fiets achterin, naar huis, en thuis bleek alleen het ventiel losgeschoten te zijn. Dus ik vannochtend blij dat mijn band nog vol was.... maar ik hobbelde de hele weg.
Een slag in mijn band of een bobbel in mijn band; dat is nog niet duidelijk... er is bijna niets zichtbaar, maar goed, ik ben in orde en die schade... misschien dekt de verzekering dit alsnog. Het is immers mijn eerste aanreding (ja, weer bewust!) in mijn hele leven....



Yeah, so that's what happened :)

2 comments:

Kiyoshi said...

Dat was wel ff sgrikken! Ik ben echt blei dat je niet gewont bent geraakd.

Kitty Ocean said...

Ik dacht heel even: wat schrijft die ineens raar XD Maar ik snap waarom je het deed en dat wordt gewaardeerd!!